Translate

söndag 1 januari 2012

Nytt bloggår

Nytt bloggår och jag ligger i ! Är inne på mitt sjätte år nu. Ja, tiden går fort!
2011 var ett fantastiskt år för denna blogg och det är inte fel att säga att min blogg fick ett riktigt genombrott! Från att ligga runt 500 besök i början av året till att toppa med över 2000 besökare per dag är stort. Otroligt stort för mig. Och även om jag ännu ej kan stoltsera med att stadigt ligga över 2000 besök per dag, så pekar allt fortsatt uppåt. Jag funderar fortfarande på hur jag vill göra med mitt bloggande i framtiden. Vad vill jag uppnå, hur vill jag satsa, ser jag någon framtid för att fortsätta att blogga? Detta är frågor som jag ständigt ställts inför de sista månaderna. Jag har också fått erbjudande att byta plattform och på så vis få hjälp med både att administrera och marknadsföra min blogg. Efter övervägande har jag tackat nej till det, men det är absolut inte något beslut som inte kan omprövas framöver. Framför allt vill jag känna mig fri att skriva. Inte känna någon press och göra det på mitt sätt.
Sommarbloggarna visade sig bli en succé och under dessa fem veckor ökade läsekretsen markant. Detta vill jag bygga vidare på under 2012 och att det blir en sommar med "sommarbloggare" igen är därför inte uteslutet. Dessutom finns planer på att starta upp en ny serie nu under årets första vintermånader. Vi får se hur det blir med det. Så jag skriver vidare, iallafall ett tag till och jag är jättetacksam för att du vill läsa.