Translate

söndag 5 maj 2013

5 maj

Vi alla går och väntar på den där värmeböljan som det nu pratas om skall svepa in över västkusten. Idag kom den då inte även om så utlovades. Det är väntan på att knoppar skapp brista, att gräsmattor skall bli gröna. Våren har minsann överdrivit sin långsamhet den här gången.
Här hemma hos mig vajar Maple Leafs flaggan högt, för i natt vann så äntligen Toronto och det på ett övertygande sätt. Tänk vad en vinst kan göra för humöret. Nu ser jag framemot morgondagen och match tre i serien.
Igår slutade det med 21 210 besök och aldrig har så många läst min blogg! I dag kommer jag hamna på runt hälften och det är minsann inte illa det, men snart är allt normaliserat och jag skall fortsätta att vara nöjd med den besökfrekvens jag har. Att så många läser min blogg varje dag är för mig helt enastående. Nu vet jag också hur lätt det är att sprida vidare. Hur snabbt det går när sociala medier jobbar. Jag vet också hur fort drevet går, hur saker och ting vinklas och görs till den sanning som man själv vill ha. Inte sällan för att uppfylla den enskildes egna uppfattning, eller t om agenda. Något som jag bara haft möjlighet att se på avstånd tidigare. Under kommande vecka kommer jag undersöka och följa vad som händer/hänt på den avdelning som jag tidigare rapporterat ifrån.

Men åter till min blogg. För hur det än är och vad man än säger som bloggare, vill man förstås ha läsare. Annars skulle t ex jag kunna fortsätta att hålla mig till att nedteckna i mina böcker. Så tack skall ni både gamla, som nya läsare. Ni ger mitt ego en riktig boost! Tack!