Translate

torsdag 4 juli 2013

Många läser fortfarande min blogg

Klockan 13.00 idag observerar jag att redan 4740 har besökt min blogg! Igår hade jag också extremt mycket besök under förmiddagen och slutade på 6770 besök. Detta trots att jag inte lade in något inlägg på hela dagen.
Ofta blir det så att det är mer besökare under en dag då jag inte publicerat något inlägg. Vid tillfällen då jag varit "borta" mer än tre dagar ser man dock hur besöksstatistiken sjunker ganska fort. Det är svårt att se någon större logik med det här varför man får högre besöksfrekvens vissa dagar än andra dagar. Självklart har inläggets ämne, rubriksättning och aktualitet betydelse, men är inte en självklar besöks - succé för det. Det krävs också att den publiceras på rätt tidpunkt, alltså tid och dag och här finns absolut inget som är direkt bättre än annat, bortsett i från söndag eftermiddag som generellt är bra. Jag har märkt att jag har mest läsare mellan åtta och tio på kvällen. Det känns i alla fall logiskt.

För er som är intresserade av att läsa om när jag förlorade min blogg-oskuld gör det genom att klicka på följande länkar Att blogga,

Jag har märkt att jag fått väldigt många nya läsare den sista tiden. Jätteroligt att ni hittat hit! Om ni vill veta mer om mig och vad jag tidigare skrivit, använd sökfältet högst upp till höger och skriv in det ni söker, som t ex vad jag skrivit om "att blogga". Ni hittar också samtliga av mina inlägg från 2006 och framåt under fliken arkiv. Där finner ni också en flik om vem jag är.

I min blogg skriver jag om att vara Tommy Widekärr. Rakt av. Personlig, men sällan privat. Några brukar säga att jag skriver om "livet". Det är sant.

Hur jag gör för att finna läsare till min blogg har jag tidigare beskrivit här. För att ta den enkla och snabba versionen; Sociala medier och ämnen som berör. Berör med både kärlek och ilska.

Något kommentarsfält finns inte längre som ni kan skriva i. Detta tog jag bort när det var som mest ilska kring mig som person och bloggare. Däremot går det jättebra att skriva några rader via mejl; Tommy.widekarr@gmail.com. Det brukar några stycken hörsamma varje gång. Ibland någon, ibland ingen, ibland ett flöde. Kul!